top of page

Speciální nedělní "Větičky 27.04.2025" - Nová koncepce uspořádání našeho zuboženého státu

 


27. duben v dějinách:


  • ZeroHedge: Nový návrh švédské vlády by dramaticky zvýšil finanční pobídky pro migranty, aby se vrátili do svých zemí původu, přičemž jednotlivci by mohli obdržet až 350 000 SEK (32 000 EUR) a rodiny až 600 000 SEK (55 000 EUR) jako součást širšího úsilí omezit imigraci a řešit problémy integrace.

    Ale copak, moji švedšti kamaradi? Přisun doktoru a inženyru z jinych kmenu už vam není dost dobry?


    Parlamentni listy: Na promítání filmu Teplouši všech světů jste přispěli 430 tisíc Kč. Praha i letos rozdává miliony korun na kulturní akce a dotací podpořila například Letní shakespearovské slavnosti, Český slavík či letošní nejprestižnější událost klasické hudby Pražské jaro. Ani jedna z těchto akcí však z dotací neobdržela tolik, jako oblíbená akce prezidenta Petra Pavla Prague Harley Days či LGBTQ+ festival Prague Pride, který podle pražských radních hlavnímu městu přinese rozvoj cestovního ruchu. Stovky tisíc pak získala také další akce pro duhovou komunitu – queer filmový festival Mezipatra, který loni Pražanům promítnul filmy s pozoruhodnými názvy – Teplouši všech světů či Ten robertek je můj, mámo.

    Jak tym Pražakum zavidim…


    Protiproud: Petr Hájek přináší novou koncepci uspořádání našeho zuboženého státu (kterou předložil významný ústavní právník a oddaný Moravan Zdeněk Koudelka), a přestože si je vědom, že bude obtížné jej prosadit, je přesvědčen, že se o to musíme pokusit, protože doba je změnou "těhotná" - takže kdy jindy?


    Týden za týdnem se přibližují parlamentní volby. Katastrofální vláda složená z mafiánských bruselských struktur vsadila vše na jednu kartu: Příprava země na válku s Ruskem, kterou "zbytkové" NATO (bez Spojených států) vyvolá jakýmkoli způsobem. Opozice (snad včetně Babišova ANO) ji nechce. Bude však vystavena všem druhům podvodů a manipulací, které vláda chystá. Ale i když opozice zvítězí, je tu otázka: Opravdu se něco změní? Je totiž zjevné, že se neustále točíme v kruhu. Vlády jsou buď slabé, nebo složené z „kočkopsích“ koalic, jejichž jediným smyslem je zabránit vítězi voleb, aby vládl. Tedy aby politický subjekt, pro nějž ve všeobecných volbách hlasuje největší počet voličů, mohl uskutečnit program, jenž odpovídá zájmům většiny občanů, kteří přijdou k volbám.


    To ovšem znamená změnit dosavadní poměrný – „kancléřský“ systém (převzatý z německého prostředí) – vládnoucích koalic ve většinový, v němž takříkajíc „vítěz bere vše“. Ten existuje v anglosaském světě (USA, Velká Británie), ale i v Ruské federaci. V trochu upravené podobě pak ve Francii.

    V Británii je už značně zdegenerovaný – jako ostatně celá „konstituční monarchie". Ale například ve Spojených státech kromě jiného umožnil, aby většinovou volbou přivedli občané do čela státu "kontrarevolucionáře" Donalda Trumpa. To by se v dekadentní Evropě svázané „poměrnými“ volebními systémy německého typu stát nemohlo. Zatím.


    Jádro spočívá v systému. Ten současný je uspořádán takto právě proto, aby se k vládnutí nemohl dostat nikdo, komu jde o skutečnou změnu. Toho zatím vždy bezpečně zablokují „spojené síly pokroku“ – tedy totality a války - schované do nejrůznějších subjektů s různými názvy, zdánlivě i programy, ale ve skutečnosti se stejnou zničující totalitní ideologií. Viděli jsme to nedávno v Rakousku a Německu. Především to však známe od nás. Typickým příkladem je právě současná vládní mafiánská struktura. Jmenují se ODS, STAN, lidovci, TOP 09, Piráti, ale ve skutečnosti je to táž banda cyniků napojená na Berlín, respektive Brusel. Jejich jediným skutečným záměrem je rozvrácení českého státu a jeho "převelení" do německé federace "Spojených států evropských" (tedy 4. říše).


    K tomu směřují všechny další a další krize organizované německým vedením EU, které oddaně "kopíruje" a ještě zesiluje Fialova vláda: Energetická chudoba, rozvrácení průmyslu a zemědělství (abychom nemohli být soběstační), astronomické zadlužení, opakovaná kola inflace, jimiž nás připravují o chatrné zbytky úspor či důchodů. To není jen "neumětelství", ale záměr.


    Právě tak jako likvidace historických národů "Zemí koruny české" migrantskými invazemi. U nás se to povedlo bleskově. Počet Ukrajinců již "naředil" donedávna relativně homogenní národní společnost o 5 až 8 procent. Jinými slovy: Máme tu opět tentýž problém jako před druhou světovou válkou s německou "menšinou" - jen si to ještě naplno neuvědomujeme. Vítem Rakušanem a vládou podepsaný "migrační pakt" to má v nejbližších letech dokončit muslimy, Afričany a Asiaty.


    Změní podzimní volby tento zdánlivě již neodvratný "pochod do otroctví"? Mnozí v to doufají. Vláda věří v opak - a jak řečeno - pečlivě se na udržení moci připravuje. Má k dispozici skvěle placené presstituty v korporátních médiích ovládaných na Bruselu závislými miliardáři a k tomu ještě kohorty zkorumpovaných - v čele s médii takzvaně veřejnoprávními.

    Ty první již zcela otevřeně dotuje (částečně i z našich daní) Brusel. Ty druhé právě ještě víc korumpuje vláda zvýšením televizních a rozhlasových loupeží zvaných komicky "koncesionářské poplatky" - ačkoli se již ani k vysílání nevztahují, ale jsou fakticky daní z mobilních telefonů.


    A vedle všech připravených podvodů (včetně korespondenčního hlasování zahraniční Páté kolony, která s námi děsivý osud nesdílí) má připraveny další "pojistky". Jednu zmínil šéf takzvaného ústavního soudu (Petrem Pavlem najmenovaného patnáctičlenného gangu nevolených "místodržících") Josef Baxa.


    Dal najevo, že voličské hlasy nemusí o všem rozhodnout. Čili "rumunský scénář". A vůbec nelze vyloučit ani vyhlášení výjimečného či válečného stavu, který volby prostě suspenduje. Komisařka Lejnová ostatně již vyhlašuje, že si máme připravit zásoby na 72 hodin. Zvláštní údaj. Asi si propočítali, že po šesti dnech od napadení Ruska a jeho drtivé odpovědi už stejně nebude nikde ani živáčka.


    Ale i když se jim to všechno nepodaří (žádný plán nikdy nevyjde), volby proběhnou a navzdory všem překážkám bude "lidová odpověď" tak mohutná, že to fialovou mafii pohřbí - změní se něco podstatného? Snad to bude šance, jak se vyhnout tomu nejstrašnějšímu, válce, ale co pak dál? Nebudeme stát opět před problémem "železobetonového bludného kruhu" nastaveného tak, aby ani ti, kteří skutečně chtějí něco změnit, neměli možnost, protože systém jim to zablokuje?


    Není pochyb o tom, že jádro problému se skrývá v systému, kterému jsme byli cynicky a podle obětováni. Nejprve po převratu v roce 89, pak daleko dramatičtěji v roce 2004 vstupem do EU.


    V prvním případě jsme byli prostě nadšení a naivní, takže jsme ani nezaznamenali, jakou šílenou "ústavu" nám nadiktovala parta havlistů pod vedením svého guru v několika týdnech před rozdělením Československa a vznikem samostatné České republiky. Zbytek - včetně ústavních změn, jež nás železem a betonem přikovaly do protektorátu - už diktoval Brusel.


    V tom systému spočívá hlavní problém. Pokud nezměníme ten, nezmění se ani celý zničující režim. Jaký by však měl být (nechme zatím stranou metodu, jak se k jeho "výměně" dostat)? Pokud totiž nebudeme vědět, co chceme (co nechceme je vlastně jednoduché), pak se nehneme z místa.


    Právě v těchto dnech zveřejnil JUDr. Zdeněk Koudelka -významný ústavní právník, pedagog a advokát (člen Trikolory - dnes bohudíky součásti volební koalice Okamurovy SPD) návrh nového státoprávního uspořádání, jež by zásadním způsobem hlavní parametry bludného kruhu prorazilo.



    Zdeněk Koudelka: Jak na to? 


    Pouze čtyři vlády vydržely ústavou předpokládané čtyřleté funkční období – první vláda Václava Klause, vláda Miloše Zemana, vláda Bohuslava Sobotky a nyní Petra Fialy. Z toho tedy plyne, že na zbylou většinu 12 vlád připadá celkem 17 let. Vlády, která nevydržely 4 čtyři roky a je jich většina, vládly v průměru necelý rok a půl.


    Vlády jsou nestabilní a zpravidla na základě tří či vícečlenné koalice i ideově protichůdných stran. V koaliční politice se rozpadnou původně jasné volební programy do koaličního handlu, často z něj vyvěrá bahno politiky. Ztrácí se tah na branku i odpovědnost jedinců, která je nahrazena kolektivní koaliční odpovědností vlády, fakticky kolektivní neodpovědnosti. U voličů vzniká pocit, že volby nic nemění. Ztrácí víru v demokracii.


    To není situace u nás ojedinělá. Neschopností vzniku akceschopné a trvalé vládní většiny vedla k vnitřnímu rozložení výmarské republiky v Německu 1933 i třetí a čtvrté francouzské republiky. Zatímco v Německu to znamenalo pád demokracie, ve Francii došlo k obrození demokracie díky státní změně provedené Charlesem de Gaullem v roce 1958. Tato změna je inspirativní a v praxi ověřená.


    Prezident

    Ze současné krize vládnutí je cesta v posílení voliče zesílením významu vítěze voleb, ale i jeho individuální odpovědnosti. Nástrojem je posílení role prezident a zavedení poloprezidentské formy vlády, kde by přímo volený prezident jako nejvyšší orgán výkonné moci realizoval svůj volební program a za něj odpovídal. Prezident je přímo volen občany jako konkrétní jednotlivec. Občan si ve volbách vybírá jedince, kterému svěřuje moc, tedy i odpovědnost. Individualizovaná moc umožňuje vyvození individuální odpovědnosti. Prezident by jako hlava státu a nejvyšší orgán výkonné moci:


    - určoval základy vnitřní i zahraniční politice,

    - jmenoval a odvolával vládu, ministři musí mít jeho důvěru. Vláda by nemusela žádat o důvěru parlament (předpoklad parlamentní důvěry vládě), ale ten by vládě mohl vyslovit nedůvěru nadpoloviční většinou všech poslanců, což by mělo za následek demisi vlády,

    - jmenoval a odvolával šéfy významných úřadů výkonné moci,

    - rozpouštěl parlament, pokud dvakrát po sobě vysloví vládě nedůvěru,

    - měl právo veta vůči zákonům včetně ústavních, které parlament může překonat 55 % většinou všech poslanců u zákonů a 65 % většinou u ústavních zákonů,

    se souhlasem parlamentu vyhlašoval válečný stav. Na návrh vlády by vyhlašoval nouzový stav,

    - byl by odvolatelný v lidovém hlasování nadpoloviční většinou všech voličů na návrh 60 % poslanců. Pokud by odvolán nebyl, mohl by prezident parlament rozpustit, což by bránilo návrhům na odvolání z malicherných příčin bez podpory občanů. Občané by fakticky rozhodovali politický spor mezi prezidentem a parlamentem tak, že buď bude pokračovat prezident a parlament se obmění novými volbami, nebo naopak.


    Parlament

    Princip individualizace moci a odpovědnosti v rámci parlamentu je spojen s většinovým systémem, který může vést k lepší tvorbě parlamentních většin a vládní stabilitě. Pro zastoupení menších stran v parlamentu je vhodné zachovat i poměrný systém, aby byla zachována politická pestrost parlamentu a lepší možnost malých stran stát se v budoucnu velkými.


    Pro náš stát stačí jednokomorový parlament se 151 poslanci volenými na 5 let. Lichý počet zabrání patu při dvou politických blocích. Polovina či více poslanců by byla volena poměrným systémem. Poměrný systém zajistí politické zastoupení i malých stran, tedy politickou pestrost. Část parlamentu volená většinovým systémem by zajišťovala určitý bonus pro vítěze voleb, aby se snáze sestavila akceschopná stabilní vládní většina. Čím větší bude část poslanců volena většinově, tím více lze snížit či zrušit uzavírací klauzuli v rámci poměrné části voleb poslanců.


    Referendum

    Posílení vlivu občanů na správu státu zajistí referendum. Lid by rozhodoval v referendu, které by vyhlašoval prezident ze své iniciativy, na návrh parlamentu, či na návrh 500 000 občanů. Referenda by se konala spolu s nejbližšími volbami, což uspoří náklady a podpoří účast hlasujících voličů.



    Právo a Ústavní soud

    Právní řád má vycházet z principu svrchovanosti státu a vlády lidu. Ústava a jiné ústavní zákony jsou nejsilnějším právním pramenem ve státě. Ústavu lze měnit jen ústavními zákony, ne rozhodnutím Ústavního soudu. Z toho plynou dva závěry:


    1. Ústava jako základní zákon státu nemůže být popřena nařízeními či směrnicemi Evropské unie. Ústava má před právem EU přednost.

    2. Ústavní soud není nadřazen nad ústavodárce, ať je jim Parlament či lid v referendu. Ústavní soud je ústavě podřízen.

    Počet soudců Ústavního soudu lze snížit na 13 s tím, že pro zrušení zákona je nutná většina nejméně 9 soudců, tedy zřejmá většina téměř 70 %. Ústavní soud nesmí rušit ústavní zákony.

    Ze svrchovanosti státu a občanů státu vychází vypuštění práva na azyl z Listiny základních práv a svobod. Azyl by byl upraven jen na úrovni obyčejného zákona jako možnost vlády azyl udělit, ne jako nárok cizince vůči státu. Stát může přijmout a udržovat jen ty mezinárodní závazky, jež neodporují ústavě.


    Územní členění

    Zaveďme jednoduší a levnější územní správu státu s respektem k tradici. Současná správa státu vychází z malých Gottwaldových krajů a z oslabení tradičních okresních měst. Navíc existují různé dekoncentráty centrálních úřadů, které užívají odlišené rozčlenění státu (8 regionů soudržnosti (NUTS 2), 8 inspektorátů potravinové inspekce, 7 obvodních báňských úřadů atd.). Je to správa drahá a nepřehledná.


    Územní správu lze uspořádat v rámci obcí, obcí s rozšířenou působností, okresů a zemí. Obce jsou přirozenými celky, netřeba je násilně slučovat. Hlavní správní úkoly by nadále vykonávalo asi 200 obcí s rozšířenou působností.


    Oslabení okresů (76 mimo Prahu) zrušením okresních úřadů v rámci správních změn v roce 2000-02 byla chyba. Zvláště chybné bylo přesunutí části působnosti okresů na krajské úřady a jiné krajské instituce, což vedlo k centralizaci. Řešením je obnovení okresní správy, kterou by vykonávala okresní města pro území okresu obdobně jako obce s rozšířenou působností pro území svého správního obvodu, byla by odvolacím orgánem vůči obcím ve správním řízení. Mohou vzniknout metropolitní okresy pro Prahu, Brno a Ostravu a jejich okolí. Krajská zastupitelstva a úřady se zruší.


    Republika vznikla z tisíciletých zemí Čech, Moravy a Slezska. Jde o tradiční, historické celky, s nimiž se nadále značná část obyvatel přirozené identifikuje. Bylo a je chybou budovat stát jen jako rozšířené Čechy bez respektu k tradicím Moravy a Slezska. Proto je správné uznat existencí zemí, při zachování politické jednoty státu.

    Namísto 14 krajů by vznikly dva zemské úřady v čele s hejtmanem jmenovaným prezidentem na návrh vlády. Na zemský úřad by přešla prvoinstanční působnost ústředních správních úřadů, aby ministerstva byla jen odvolacími orgány. Rozpočet zemského úřadu by schvalovali poslanci parlamentu zvolení na území dané země, ti by taktéž mohli vyslovit hejtmanovi nedůvěru, což by znamenalo jeho demisi.


    Politická reprezentace země by tak byla součástí jednoho celostátního parlamentu. Snížením počtu poslanců (o 49 míst), zrušením Senátu (81 senátorů) a krajských zastupitelstev (675 míst) se zruší 805 funkčních postů.


Ladik Větvička, Bravantice, Knížectví slezské


---------------------------------------------------

Milí čtenáři, přátelé, děkuji vám za podporu velice velmi!


Do této zajímavé doby vychází druhý díl knihy – „Předválečný deník II.“.

Dokumentuje neuvěřitelný posun, ke kterému došlo od října loňského roku (kdy končil první díl deníku), do února tohoto roku, kdy jsme už měsíc svědky americké revoluce.


Pokud máte chuť mít deník této zajímavé doby ve své knihovně, protože nikdy nevíme, kdy na webech Orwellovsky přepíšou historii, čas objednat je právě teď.


Kniha stojí 390,- Kč včetně poštovného a bude distribuována hned, jak dojde z tiskárny, což by mělo být ve druhé půlce března.


Mým pravidelným čtenářům stačí naskenovat QR kód



Pokud ještě knihy ode mě nemáte, raději napište dodací adresu do mailu


A pro ty, kteří nemají rádi QR kódy, je korunový účet zde: 1030513055 / 5500

a eurový tady: IBAN CZ23 5500 0000 0010 3051 3055, BIC RZBCCZPP



----------------------------------------------------

"Bůh žehnej dílu našemu"

Ladik




Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
Kaj mě ještě možete najit...
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook - Black Circle
  • Vkontakte Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Vkontakte Social Icon

© 2008  Ladislav Větvička. GDPR.

bottom of page